Čas realizácie: August 2018
Lokalita: Kláštor bosých karmelitánok Detva Chrám Božieho milosrdenstva a Kráľovnej Karmelu 2007
Čas realizácie :August 2018
Rozmery :celková plocha 70 m2
Materiál :zlato, smalt, prírodný materiál
Návrh :Don Camillo
Realizoval :Don Camillo, P. Šujeta, A. Šujetová, P. Šujeta, M. Jančišin, M. Biganič, J. Borbélyová, M. Kišaková, E. Blašková, R. Podhorský
Komentár :Celá koncepcia mozaiky vychádza z patrocínia chrámu. Zasvätený je Božiemu milosrdenstvu a Kráľovnej Karmelu. Hlavnou postavou celého priestoru je teda Ježiš Kristus zo zjavenia sv. Faustíny. Nie je to však presná podoba Krista z tohto zjavenia no skôr jeho ikonografická podoba. Výrazné lúče Božieho milosrdenstva prenikajú celý priestor vrátane dekoračného pozadia poukazujúc na skutočnosť že Jeho milosrdenstvo nemá hraníc a vie vstúpiť do každej situácie a do každého momentu ľudského života.
Po Kristovej pravej ruke je umiestnená Panna Mária-Kráľovná Karmelu. Na rukách drží dieťa Ježiša ktorý ponúka škapuliar-znak mnohých duchovných prisľúbení. Silným znakom vo vyobrazení pre nás bola Panna Mária zo zavretými očami. Nie žeby spala. Ide o vyobrazenie v ktorom skôr medituje alebo premýšľa. Veľmi sme chceli poukázať na fakt že zvlášť v dnešnej dobe je mnoho ľudí ktorí síce vidia a pozerajú no „nevidia“. Sám Kristus to hovorí na jednom mieste v evanjeliu: „Máte oči a nevidíte a uši a nepočujete“. Mnohý dnes žijú takýto zaslepený život. Odkaz ktorý sme chceli zanechať je že dá sa vidieť aj so zatvorenými očami. Hlavne vtedy keď sa človek usiluje vidieť srdcom. A tomu nás učí hlavne Ježišova Matka Panna Mária.
Po Kristovej ľavej ruke je priestor ktorý vypĺňajú slová charakterizujúce Božieho Milosrdenstva. Je to napríklad: Milostivý, Veľmi milosrdný, Odpúšťajúci, Láskavý, Spravodlivý, Pravdivý. Po mnohých konzultáciách s rehoľnými sestrami sme aj týmto spôsobom chceli ešte viac sprístupniť a povedať čo je Božie Milosrdenstvo.
Súčasťou mozaiky bolo aj dotvorenie priestoru v kaplnke samotnej klauzúri. Išlo hlavne o priestor v tesnej blízkosti bohostánku. Vznikol tam kríž s umiestneným korpusom umučeného Krista. Ten sme museli z hlavného chrámu premiestniť pretože koncepčne v ňom nevyhovoval. Takto si našiel nové miesto. Voľná zóna tesne nad bohostánkom nám umožnila vytvoriť znak plameňa či ohňa ako symbol Božej lásky ktorý sa najprv ukázal tak že Ježiš Kristus dal za nás svoj život práve na kríži a potom tak že prebýva neustále medzi nami v bohostánku ako Eucharistický Kristus